• IMS Data/

Report this content

Kommuniké i anledning av ordinarie bolagsstämma 2002 i Intelligent Micro Systems Data AB (publ) Vid ordinarie bolagsstämma med aktieägarna i Intelligent Micro Systems Data AB (publ), org nr 556256-2735, den 25 april 2002 i Stockholm har bl.a. följande beslut fattats: Fastställande av resultat- och balansräkning Stämman beslöt att fastställa framlagd resultaträkning och balansräkning i moderbolaget och koncernen. Utdelning Stämman beslöt att någon utdelning inte skulle utgå. Ansvarsfrihet Stämman beslöt att bevilja ansvarsfrihet åt styrelseledamöterna och verkställande direktören. Arvoden Stämman beslöt att arvoden till styrelseledamöterna skall utgå med 350.000 kr samt till revisorerna för nedlagd tid. Val av styrelse Såsom styrelseledamöter för tiden intill dess nästa ordinarie stämma hållits omvaldes Stefan Sandén, Tomas Franzén, Göran Hjelte, Anders Nohrborg och Lars Carlqvist. Till ny styrelseordförande utsågs Tomas Franzén. Lars Irstad har undanbett sig omval. Styrelsen har därmed följande sammansättning: Stefan Sandén, Tomas Franzén, Göran Hjelte, Anders Nohrborg och Lars Carlqvist. Stockholm den 25 april 2002 Intelligent Micro Systems Data AB (publ) Frågor besvaras av: Göran Hjelte, Koncernchef och VD, tel 08-598 91 111 alt 0709-177 111 ·· IMS Data AB är noterat på O-listan sedan 1994. IMS finns på 14 orter i Sverige och har för närvarande 330 anställda. IMS-koncernen omsatte 580 miljoner kronor år 2001 och är ett av Sveriges ledande IT-företag. Verksamheten bedrivs inom affärsområdena teknik och IT-infrastruktur, drift och ASP, IT-produkter, systemutveckling och kommunikation. Läs gärna mer på http://www.ims.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/25/20020425BIT01960/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/25/20020425BIT01960/wkr0002.pdf