Mellanskog förlänger driftavtal med IMS

Mellanskog förlänger driftavtal med IMS IMS har fått förnyat förtroende av Mellanskog att sköta driften av föreningens IT-miljö. Det står klart sedan Mellanskog, efter att ha fått in offerter från flera IT-företag, beslutat att förlänga det outsourcingsavtal man har med IMS. Mellanskog ekonomisk förening har 22 000 medlemmar i mellan-Sverige. Föreningen sysslar med skogsbruk och skogsbrukstjänster och har ett nära samarbete med Mellanskog Industri AB som bedriver sågverksrörelse, vidareförädling samt handel med byggnadsprodukter. Båda företagen har huvudkontor i Uppsala. De båda verksamheterna har gemensam IT-miljö. IMS sköter den dagliga driften av företagens verksamhetskritiska system, gör nödvändiga installationer och hjälper enskilda användare. - IMS har hög kompetens inom IT-området och kan vår komplexa IT-miljö. Genom att outsourca driften kan vi fokusera på vår kärnverksamhet: skogsbruk. Samarbetet fungerar mycket bra, säger Lars Skeppström, IT- chef för Mellanskog. IMS kommer även att leda flera IT-projekt och leverera hårdvara under avtalsperioden som sträcker sig till och med sista december 2002. För ytterligare information, kontakta: Niclas Hedenskog, IMS i Uppsala, telefon 018-16 08 18 eller 0709-17 83 18 ·· IMS Data AB är noterat på O-listan sedan 1994. IMS finns på 16 orter i Sverige och har för närvarande 400 anställda. IMS-koncernen omsatte 600 miljoner kronor år 2000 och är ett av Sveriges ledande IT-företag. Verksamheten bedrivs inom affärsområdena systemutveckling, teknik och infrastruktur, drift och ASP, IT-produkter och kommunikation. Läs mer om IMS på www.ims.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/27/20011127BIT00340/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/27/20011127BIT00340/bit0001.pdf