• INAC/

Report this content

INAC DELAR UT VERKSAMHETEN I DOTTER-BOLAGET INIRIS TILL AKTIEÄGARNA SAMT SENARELÄGGER BOLAGSSTÄMMA Styrelsen i INAC har beslutat att senarelägga bolagets ordinarie bolagsstämman. Ny dag för ordinarie bolagsstämma är den 27 maj 2004. Senareläggningen är föranledd av planerna kring utdelningen av verksamheten i Iniris i den pågående renodlingen av INACs verksamhet. Som en följd av detta senareläggs även Delårsrapporten för perioden 1 januari - 31 mars 2004 till den 27 maj 2004. Som ett led i INACs renodlings- och fokuseringsprocess kommer verksamheten i dotterbolaget Iniris Mobile Internet AB att delas ut till INACs aktieägare. Efter avslutad utdelning kommer Iniris att noteras på NGM eller AktieTorget. Notering beräknas ske under hösten 2004. I oktober 2003 delades dotterbolaget CoolGuard AB ut till INACs aktieägare. Resultatet av denna utdelning har varit en fördelaktig renodling av INACs verksamhetsinriktning samt en kraftig värdetillväxt för INACs aktieägare. Verksamheten i Iniris planeras att delas ut till INACs aktieägare enligt samma modell som vid utdelningen av CoolGuard. Vidare information kring renodlingen av INAC kommer att lämnas i kallelsen till ordinarie bolagsstämma. För ytterligare upplysningar kontakta: Thomas Stenberg, Styrelseordförande i INAC AB, tel 0708-13 65 61 Hemsida: www.inac.se INAC AB (publ) erbjuder kunder inom industri och infrateknik helhetslösningar inom kontroll, styrning och övervakning av processer. Lösningarna bidrar till kostnadseffektivitet och driftsäkerhet i produktionen och andra processnära system. INACs tjänster omfattar konsultation, konstruktion, programmering, skåpsbyggnad och installation samt lösningar inom trådlös kommunikation. Företagets 150 anställda är fördelade över huvudkontoret i Jönköping och de åtta övriga kontoren i Sverige. INACs B-aktie är sedan 1998 noterad på NGM Equity. Iniris utvecklar och säljer hård- och mjukvarulösningar för industriell m2m. Iniris erbjuder flexibla kommunikations-gateways som kan appliceras i alla systemlösningar för maskinkommunikation. Iniris kommunikations-gateways består av hårdvara och mjukvara som styr funktionerna. Integreringen av kommunikation och funktionsstyrning till maskiner kan genomföras på mycket kort tid och utan kostnadskrävande utveckling. Iniris hård och mjukvarulösningar ger flertalet effektivitetshöjande och kostnadsbesparande effekter bl.a. ökad driftsäkerhet, exaktare driftstatus, avancerade fjärrstyrningsfunktioner, förbättrad servicelogistik samt energibesparing. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/15/20040415BIT00540/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/15/20040415BIT00540/wkr0002.pdf