INAC erhåller ny infrateknikorder

INAC ERHÅLLER NY INFRATEKNIKORDER INAC har fått en beställning från Fastighets AB Briggen i Malmö avseende nytt parkeringssystem för butiksgallerian Hansacompagniet. Beställningen är ett totaluppdrag innehållande leverans och installation av parkeringssystem inklusive bommar, intern-Tv med kommunikation samt ett beröringsfritt system för månadskunder. Uppdragets storlek är drygt 2 MSEK och skall vara levererat under december 2002. INAC fungerar som totalentreprenör vilket inbegriper arbete som projektledning, konstruktion, konfigurering, installation, igångkörning och service. Själva systembiten levereras av samarbetspartnern ZEAG Parking Ltd i Schweiz. Systemet är av samma typ som tidigare levererats till Kastrups flygplats i Köpenhamn. - Ordern är den andra ordern på kort tid inom vårt nya kundsegment Infrateknik och en inbrytning inom den växande parkeringssystemsidan, konstatera INACs VD Magnus Falkman. Fastighets AB Briggen, som ingår i Castellum-koncernen, äger och förvaltar främst kommersiella lokaler i Öresundområdet. Hansacompagniet är en del i en butiks- och kontorsfastighet med attraktivt läge i Malmö city. Investeringen syftar till att ge en bättre parkeringsservice till såväl besökande som månadsparkerare. För ytterligare upplysningar kontakta: Magnus Falkman, VD i INAC Process AB, tel 036 - 34 51 50 Hemsida: www.inac.se INAC AB (publ) erbjuder kunder inom industri och infrateknik helhetslösningar inom kontroll, styrning och övervakning av processer. Lösningarna bidrar till kostnadseffektivitet och driftsäkerhet i produktionen och andra processnära system. INACs tjänster omfattar konsultation, konstruktion, programmering, skåpsbyggnad och installation samt lösningar inom trådlös kommunikation. Företagets 200 anställda är fördelade över huvudkontoret i Jönköping och de nio övriga kontoren i Sverige. INACs B-aktie är sedan 1998 noterad på NGM Equity. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/25/20020925BIT00580/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/25/20020925BIT00580/wkr0002.pdf