Kommuniké från bolagsstämma i INAC AB (publ)

KOMMUNIKÉ FRÅN BOLAGSSTÄMMA I INAC AB (publ) INAC AB (publ) höll den 15 maj, kl 17.00, ordinarie bolagsstämma i Jönköping. VD-tal Mycket arbete har lagts ner på att förändra INAC från ett rent montagebolag till ett bolag som kan svara upp till marknadens krav på helhetslösningar inom kontroll, styrning och övervakning, sade VD Magnus Falkman i sitt anförande vid INACs ordinarie bolagsstämma i Jönköping under onsdagen. INACs mål för 2002 är att förbättra lönsamheten och att stärka profilen som leverantör av helhetslösningar. Martin Jervill, VD för dotterbolaget Iniris Mobile Internet AB och ansvarig för verksamhetsområdet Trådlös kommunikation, presenterade temperaturövervakningssystemet CoolGuards funktion och försäljningspotential. Utdelning Bolagsstämman beslutade att disponera vinsten enligt styrelsens förslag innebärande att ingen utdelning sker för verksamhetsåret 2001. Styrelse Bolagsstämman omvalde Thomas Stenberg, Fredrik Strand, Rolf Ekedahl samt Magnus Falkman. Ändrad bolagsordning Bolagsstämman godkände styrelsens förslag att ändra § 8 i bolagsordningen om kallelse till bolagsstämma. Nyemission Stämman godkände styrelsens beslut av den 11 april 2002 om nyemission av aktier med lydelsen: Ökning av bolagets aktiekapital från 1.080.625 kronor till högst 2.161.250 kronor genom emission av högst 200.000 aktier av serie A samt högst 1.961.250 aktier av serie B, sammantaget högst 2.161.250 nya aktier om nominellt 50 öre, med företrädesrätt för aktieägarna. Varje gammal aktie av serie A eller serie B skall berättiga till teckning av en ny aktie av samma slag till en teckningskurs om 5 kronor per ny aktie. Teckningstiden skall vara 31 maj 2002 - 14 juni 2002. Avstämningsdag för deltagande i nyemissionen skall vara den 22 maj 2002. Sista dag för handel inklusive teckningsrätt är idag den 16 maj 2002. Övriga beslut § Till revisorer för en period av fyra år valdes på den ordinarie stämman 2001 Hans G Hallberg, auktoriserad revisor BDO Revision samt Ulf Karlsson, godkänd revisor Smålands Revisorer. § Bolagsstämman fastställde koncernens och moderbolagets resultat- och balansräkningar samt beviljade styrelse och verkställande direktör ansvarsfrihet för verksamhetsåret 2001. § Bolagsstämman lade också fast arvoden till styrelse och revisorer, enligt framlagt förslag. Arvoden är oförändrade från föregående år. Jönköping den 15 maj 2002 INAC AB (publ) Styrelsen ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/16/20020516BIT00440/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/16/20020516BIT00440/wkr0002.pdf