Offensiv satsning på InCase spårsändare. Två blir en i spåren på tjuvarna.

Report this content

S-bolagen AB och TVP Positioning AB går samman och bildar företaget InCase International AB. Lanseringen av spårsändaren med samma namn drar därmed igång på allvar. InCase spårsändare är ett stöldskydd som även snabbt spårar upp gods och värdeföremål som hamnat på villovägar.

Produkten har redan testats ett år på marknaden med god respons. InCase International har nu etablerat ett försäljningskontor i Stockholm och anställt en marknadschef. – När vi nu har hittat en medfinansiär i S-Bolagen kommer försäljningsarbetet att dra igång på allvar, säger Andreas Magnusson som arbetar på InCase marknads- och försäljningsavdelning. S-Bolagen köper 30 procent av andelarna i InCase. Övriga 70 procent ägs av Lindesbergföretaget Televilt Holding AB som också äger TVP Positioning AB. Det finns en stor efterfrågan på ett säkrare skydd för bilar, båtar, motorcyklar, husvagnar, andra fordon och maskiner. Andreas Magnusson poängterar att InCase kan erbjuda mer än så. En helhetslösning där spårsändaren och larmcentralen är kärnfunktioner som kompletteras med en Internettjänst. En högteknologisk produkt som är enkel att använda. – Användaren behöver inte ha någon som helst Internetvana. Det är bara att placera spårsändaren i objektet som ska skyddas. Vid misstänkt stöld kontaktas larmcentralen som med hjälp av spårpersonal och radioutrustning kan lokalisera den förlorade ägodelen. Christer Dahle, S-Bolagen, framhåller att det här handlar om en unik produkt och affärsidé som ligger helt rätt i tiden. – Vi har följt projektet under det här första teståret och går med stort förtroende in med kapital. Att reducera antalet stölder är en angelägenhet för alla. Inte bara för den drabbade. Förlusten av en kär ägodel kan vara nog dramatisk. Men för ett företag kan det även innebära förlorade intäkter, avbruten affärsverksamhet, en mängd pappersarbete och i värsta fall missnöjda och förlorade kunder. För samhället i stort handlar det om höga kostnader, inte minst i form av rättsliga processer. Inom försäkringsbranschen finns i dag starka incitament att försöka minska kostnaderna för stöld och svinn. Försäkringsbolag uppmuntrar försäkringstagare att installera spårsändare. Butikskedjan Expert är en av dem som insett värdet i att stöldskydda sina leveranser. Genom stöldsäkring med hjälp av spårsändare har tjuvar avskräckts. Svinnet av varor minskade från 900 000 kronor till 350 000 kronor det första året. För ytterligare information kontakta: Stefan Magnusson, Marknadschef InCase International AB, tel: 08-761 72 50, 0708-89 48 30, e-post: stefan.magnusson@incase.nu Christer Dahle, S-bolagen AB, tel: 023-79 23 32, 0706-94 85 05, e-post: christer.dahle@standardbolag.se Mer information om spårningssystemet InCase finns på www.incase.nu