Fastighetskoncernen Index löser obligationslån

PRESSMEDDELANDE                                                                           22 maj 2019

Index Invest International AB (publ) löser idag sitt utestående obligationslån ISIN:

SE0005797537

SEK 500,000,000 Senior Secured Callable Floating Rate Bonds

Fokus för Index Residence är att nu att färdigställa det senaste projektet, Soltornet. Ett 16 våningar högt hus, placerat 15 meter från kajkanten i Norrtälje hamn. Soltornet består av 87 lägenheter där inflyttning startar i sommar.

Dessutom pågår försäljningen av de sista lägenheterna i Havstornet med 23 våningar och 119 lägenheter. Havstornet bygg startas inom kort.

- Vi utvecklar och bygger den mest spännande stadsdelen norr om Stockholm i Norrtälje Hamn. Vi är väl positionerade i rådande marknad och letar nya spännande projekt att komplettera vår portfölj med, säger Rickard Haraldsson, vd.

För mer information, kontakta:

Rikard Björk, Presschef Index Invest International AB (publ)
+46 70 710 69 53, rikard.bjork@indexresidence.se

Om Index Invest International AB (publ)

Index Invest International AB (publ) grundades 1998 i Stockholm. Vi är idag en oberoende investerargrupp inom fastigheter med en affärsstrategi som har ett tydligt fokus på bostadsutveckling i Sverige. Genom vår systerkoncern Index Enterprise LLC arbetar vi i Nordamerika med såväl bostadsfastigheter som kommersiella fastigheter.