Index exklusiva hyresprojekt i Florida inflyttningsklart första kvartalet 2021

PRESSMEDDELANDE                                                                                                   28 april 2020

Bild på Bjarne Borg hittar du på http://indexresidence.se/kontakt/

Bygget av The Pointe on Westshore i södra Tampa, Florida, med sex femvåningshus om totalt 444 lägenheter, två pooler, exklusivt aktivitetshus och träningscentra, beräknas vara klart för inflyttning under första kvartalet 2021.

Projektet omfattar totalt 63 000 kvadratmeter och har en budget på drygt 1 miljard kronor. Det är Index Investment Group, med sitt lokala huvudkontor i Jupiter, Florida, som står bakom projekte

The Pointe on Westshore ligger centralt i södra Tampa, med närhet till centrum och flera stora arbetscenter.

Dessutom ligger etableringen direkt i anslutning till en nationalpark och i rakt västerläge med direkt och ohotad utsikt över Tampa Bay.

- Ett oerhört bra läge, och solnedgång i havet. Dessutom ligger det väldigt centralt i en region som är en av de snabbast växande i USA, säger Bjarne Borg, executive chairman och CEO, Index Investment Group, Svenska Index Invest internationals systerkoncern i USA.

Intresset för projektet är stort, och då regionen förra året hade en nettoinflyttning på 51 000 personer, så är behovet av bostäder omfattande

- Erfarenheten har lärt oss att det finns ett stort intresse för hyresrätter i Florida, i rätt läge, säger Bjarne Borg.

Projektet Pointe on Westshore innefattar lägenheter med ett till tre sovrum. I området finns två pooler, en för simträning och en för vattenaktiviteter. Dessutom finns stora sociala utrymmen, som en aktivitetsklubb och ett stort träningscenter.

- Allt runt själva boendet är här viktigt och skapar ett unikt exklusivt boende. Både för äldre som bosätter sig i Florida efter pensionering, men även för yrkesverksamma. Här bor man inte bara, här lever man, gott, säger Bjarne Borg.

Index Investment Group har gjort omfattande investeringar i såväl flerbostadshus, som kommersiella fastigheter i Florida. Allt ifrån de centrala delarna av Florida till Floridas Keys.

För mer information och bilder på projektet, kontakta:

Rikard Björk, Presschef Index Residence; +46 70 710 69 53, rikard.bjork@indexresidence.se

Index Invest International AB grundades 1998 i Stockholm. Vi är idag en oberoende investerargrupp inom fastigheter med en affärsstrategi som har ett tydligt fokus på bostadsutveckling i Sverige. Genom vår systerkoncern Index Investment Group arbetar vi i Nordamerika med såväl bostadsfastigheter som kommersiella fastigheter.

Index exklusiva hyresprojekt i Florida inflyttningsklart första kvartalet 2021

Ett oerhört bra läge, och solnedgång i havet. Dessutom ligger det väldigt centralt i en region som är en av de snabbast växande i USA.