Index International bygger 150 hyreslägenheter i Orlando och fortsätter sin expansion i Florida

Index International fortsätter att bygga i Florida. Monterey Pointe är det senaste bostadsområdet som man nu uppför i samarbete med en lokal bostadsutvecklare. Fastigheterna ligger på Osceola County i Orlando och består av 150 nya lägenheter. Investeringen är på drygt 20 miljoner dollar.

Under varumärket Index Living fortsätter nu den svenska bostadsutvecklaren Index International sin satsning på exklusiva hyreslägenheter i USA. Sedan tidigare har bolaget sju stycken liknande områden i Florida och satsar nu på ytterligare ett i och med Monterey Pointe. Liksom tidigare bostadsprojekt präglas bostäderna av miljömässigt hållbara funktioner, hög byggnadskvalitet och teknik samt en elegant stil som skall ge de boende hög livskvalitet.

Området kommer också att omfatta en mängd faciliteter såsom gym och fitness-center, affärscentrum samt rymliga och attraktiva gemensamhetsområden som swimming-pooler och områden med Wi-Fi.

- Med stolthet kan jag säga att vi fortsätter vårt arbete med att utveckla bostadsområden som kan addera ett verkligt värde för samhället och dess invånare i såväl Monterey Pointe och centrala Florida. Vi tror starkt på den här typen av boendeform som är ett alternativ för dem som vill leva med större frihet på attraktiva och bekväma platser, säger Rickard Haraldsson, VD för Index International.

Med Monterey Pointe har Index Living skapat ett nytt koncept av hyresfastigheter som fokuserar på att erbjuda exklusiva lägenheter till aktiva vuxna som inte önskar äga men ändå bo exklusivt. Området består av 150 klass-A lägenheter utspritt på 20 000 kvadratmeter. Byggnaderna kommer att präglas av en distinkt arkitektur och lägenheterna byggs med alternativen ett, respektive två, sovrum och får en elegant touch för de boende inklusive concierge-service och personliga matplatser.

Index har redan en betydande bostadsutvecklingsportfölj i Florida om cirka totalt 1 350 lägenheter.

Om Index International Group

Index International AB (publ) grundades 1998 i Stockholm. Index är idag en internationell, oberoende investerargrupp inom fastigheter. Vår affärsstrategi bygger på vår fastighetsverksamhet med ett tydligt fokus på bostadsutveckling. Vi har investeringar i Sverige såväl som i Nordamerika, och söker aktivt att expandera ytterligare på båda dessa marknader, där vi också har kontor och grundligt förstår marknaderna och dess unika förhållanden.

Om Index Living

Index Living erbjuder intelligent designade hyreslägenheter i attraktiva lägen i södra Florida. Bostadsportföljen består av Riverwalk Pointe Mangrove Bay och The Dakota Abacoa i Jupiter, The Bridgewater i Lantana, Little Torch Cottages och Tarpon Harbour i Florida Keys och High Ridge Landing i Boynton Beach samt inom kort Sonoma Pointe och Monterey Pointe i Osceola utanför Orlando. För mer information om Index Living, besök www.indexliving.com.

Rickard Haraldsson, VD Index International AB (publ)

Daniel Åkerman, PR and Investor Relations Index International Group of Companies

+46 8 518 030 00, info@indexinvest.com