Index inviger nytt huvudkontor i USA

PRESSMEDDELANDE                                                                                        21 april 2020

Nu inviger Index Invest sitt nya huvudkontor för den amerikanska marknaden i Jupiter, Florida.

Anledningen är den spännande utvecklingen för Index Invest i USA med många stora projekt både i produktion och under utveckling.

- Vi satsar vidare i USA. Vi har rekordmånga projekt på gång där, säger Rickard Haraldsson, vd Index Invest International.

Det nya huvudkontoret ligger på absolut bästa läge i Jupiter Inlet, precis på kajkanten. I direkt anslutning till fastigheten finns flera båtplatser. Fastigheten, som Index Invest utvecklat och byggt, innehåller förutom den egna lokalen, även exklusiva kontorsutrymmen och en populär restaurang.

- Det är ett premiumläge, med restaurangen 1000 North, precis vid vattnet. Den har vi startat tillsammans med bland annat basketlegenden Michael Jordan och restaurangen har redan blivit den mest populära i området, säger Rickard Haraldsson, och tillägger:

- Vi tror på Florida. Vi har flera riktigt stora projekt, i olika utvecklingsfaser, på gång där. Så för oss var det självklart att bygga vårt nya amerikanska huvudkontor i just Florida.

Index Invest har hittills producerat över 2000 hyresrätter i Florida, och har idag över 800 lägenheter i fem olika projekt i produktion och utveckling i Florida.

Index Invest har gjort omfattande investeringar i såväl flerbostadshus, som kommersiella fastigheter i Florida. Allt ifrån de centrala delarna av Florida till Floridas Keys.

Bild på vd Rickard Haraldsson hittar du på http://indexresidence.se/kontakt/

För mer information och fler bilder, kontakta:

Rikard Björk, Presschef Index Residence; +46 70 710 69 53, rikard.bjork@indexresidence.se

Index Invest International AB grundades 1998 i Stockholm. Vi är idag en oberoende investerargrupp inom fastigheter med en affärsstrategi som har ett tydligt fokus på bostadsutveckling i Sverige. Genom vår systerkoncern Index Investment Group arbetar vi i Nordamerika med såväl bostadsfastigheter som kommersiella fastigheter.

Index Invest International inviger nytt huvudkontor i USA ​​​​​​​

Rickard Haraldsson, vd Index Invest International