Index Residence bygger 231 hyresrätter i centrala West Palm Beach

PRESSMEDDELANDE                                                                                         18 mars 2021

Fastigheten kommer att vara åtta våningar hög, med poolterrass, ett affärs- och konferenscenter, integrerat café, detaljhandel, ett klubbrum, samt en solnedgångslounge.

- Den riktar sig till unga, urbana, arbetande familjer, som vill leva centralt, nära allt, säger Rickard Haraldsson, VD på Index Residence.

Index Residence fortsätter att utveckla bostadsfastigheter i Florida. Efterfrågan är stor efter hyresrätter i moderna fastigheter med gemensam service.

- Vi bygger in all möjlig service som cykelverkstad, paket- och matleverans, säkerhet via åtkomstkontroll & CCTV samt anlagda vandringsleder och grönområden, säger Rickard Haraldsson.

Projektet byggstartas nu och inflyttning är beräknad till första kvartalet 2023.

Den 2,2 hektar stora fastigheten ligger på 1885 Centrepark Drive East, West Palm Beach, någon minuts promenad från Warehouse District, med omedelbar närhet till ett stort utbud av restauranger och nöjen.

Index Residence gick in i projektet 2019, och har sedan dess arbetat fram ett förslag på hur fastigheten ska kunna bebyggas med hyresrätter.

Förslaget röstades igenom med 7-0 i City of West Palm Beach motsvarighet till byggnadsnämnden.

Index Residence har gjort betydande investeringar i Floridas hyresmarknad. Med sitt Nordamerikanska huvudkontor i Jupiter, Florida, har fastighetsbolaget sedan 2014 färdigställt tjugotvå bostadsprojekt, från Centrala Florida till Florida Keys.

För mer information och bilder på projektet, kontakta:

Rikard Björk, Presschef Index Residence; +46 70 710 69 53, rikard.bjork@indexresidence.se

Om Index Residence

Index Residence grundades 1998 i Stockholm och är en oberoende bostads- och stadsdelsutvecklare med affärsstrategin att utveckla huvudsakligen bostadsrätter i stor-Stockholmsregionen. Index Residence ingår i företagsgruppen Index Investment Group som är en affärsutvecklare inom fastigheter och förnyelsebar energi i både Sverige och Nordamerika.

Snabbfakta

Fastigheten i centrala West Palm Beach kommer att vara åtta våningar hög, med poolterrass, ett affärs- och konferenscenter, integrerat café, detaljhandel, ett klubbrum, samt en solnedgångslounge.

Citat

- Fastigheten riktar sig till unga, urbana, arbetande familjer, som vill leva centralt, nära allt i West Palm Beach.
Rickard Haraldsson, VD på Index Residence.