Index Residence säljer projektet Magasinet i Norrtälje Hamn

Arwidsro Samhällsfastigheter köper kv. Brädgården 1 i Norrtälje hamn, ett projekt som Index Residence AB utvecklat. Projektet innefattar ett äldreboende om 80 bostäder med Humana som hyresgäst och parkeringsgarage samt tre lokaler i markplan.

Fastighetens läge precis vid Norrtälje Hamn kombinerar en fantastisk utsikt och läge med ett lugn och harmoni. Utformningen av byggnaden har skett tillsammans med omsorgsbolaget och huvudhyresgästen Humana.

- Vi är glada att Humana delar vår vision, och ser vilket bra boende de äldre, som flyttar in, kommer att få.  Äldreboendet kommer bidra till en härlig mix, på Norrtäljes finaste plats, säger Rickard Haraldsson, VD på Index Residence AB.

Norrtälje kommun är en snabbt växande kommun där omvandlingen av hamnområdet är Norrtäljes största stadsutvecklingsprojekt någonsin, en naturlig förlängning och fördubbling av Norrtäljes stadskärna, där Index Residence AB är den största privata fastighetsutvecklaren, med ca 500 lägenheter.

- Vi väljer att sälja det färdigutvecklade projektet med äldreboendet, detta för att fokusera på det vi är allra bäst på, att utveckla unika boenden, säger Rickard Haraldsson.

Indexgruppen (Index), vilken utgörs primärt av Index Invest International AB (Sverige) och systerkoncernen Index Enterprise LLC (USA), har avtalat om en ny finansiering om ca 2 miljarder kronor från ett internationellt finansinstitut. Detta samarbete kommer att stärka Index framtida investeringskapacitet. Finansieringen kommer att användas för fastighetsinvesteringar i Sverige såväl som i USA.

Bild på VD Rickard Haraldsson hittar du på http://indexresidence.se/kontakt/

För mer information kontakta:

Rikard Björk, Presschef Index Invest International AB (publ),

+46 70 710 69 53, rikard.bjork@indexresidence.se

Index Invest International AB (publ) grundades 1998 i Stockholm. Vi är idag en oberoende investerargrupp inom fastigheter med en affärsstrategi som har ett tydligt fokus på bostadsutveckling i Sverige. Genom vår systerkoncern Index Investment Group arbetar vi i Nordamerika med såväl bostadsfastigheter som kommersiella fastigheter.