Index säljer byggrätt i Norrtälje

Bild på Rickard Haraldsson hittar du på http://indexresidence.se/kontakt/

Index Residence säljer sin del i byggrätten Juvelen 2 (Kv Förrådet 2) i centrala Norrtälje till Arwidsro.

Index Residence har ägt byggrätten genom Arkensvik, ett joint venture mellan Index Residence och Arwidsro.

- Vi vill fokusera på de projekt vi redan har i produktion i Norrtälje Hamn, samt större satsningar i norrförort till Stockholm, säger Rickard Haraldsson, vd Index Residence.

Index/Arkensvik färdigställde redan 2017 grannfastigheten Juvelen 1, som bestod av 186 bostadsrätter.

Nu planerar Arwidsro att bygga 130 hyreslägenheter i storleken 1 - 4 rum på Juvelen 2.

Detaljplanen har vunnit laga kraft och produktionen planeras starta runt årsskiftet 2020/2021 med inflyttning hösten 2022.

- Vi har länge drivit ett samriskbolag tillsammans med Arwidsro, så för oss var det självklart att låta dem driva projektet vidare, säger Rickard Haraldsson.

För mer information och bilder kontakta:

Rikard Björk, Presschef Index Residence; +46 70 710 69 53, rikard.bjork@indexresidence.se

Index Invest International AB grundades 1998 i Stockholm. Vi är idag en oberoende investerargrupp inom fastigheter med en affärsstrategi som har ett tydligt fokus på bostadsutveckling i Sverige. Genom vår systerkoncern Index Investment Group arbetar vi i Nordamerika med såväl bostadsfastigheter som kommersiella fastigheter.

Index säljer byggrätt i Norrtälje ​​​​​​​

Vi vill fokusera på de projekt vi redan har i produktion i Norrtälje Hamn, samt större satsningar i norrförort till Stockholm.
Rickard Haraldsson, vd Index Residence