Index senaste projekt på Floridas Keys klart i juni

PRESSMEDDELANDE                                                                                                   12 maj 2020

Bild på Bjarne Borg hittar du på http://indexresidence.se/kontakt/

På bästa läge på ön Marathon i hjärtat av Floridas Keys, på en tomt i direkt anslutning till Atlanten, bygger Index Investment Group orkansäkrade fastigheter om totalt 45 hyreslägenheter.

Projektet heter Seaward Landing och beräknas vara inflyttningsklart i slutet av juni 2020.

- Det råder bostadsbrist på The Keys. Därför är det ingen överdrift att säga att intresset är stort, säger Bjarne Borg, CEO, Index Investment Group.

Index köpte fastigheten 2016 och påbörjade byggnationen i slutet av 2018. Projektet som ligger på en 3 tunnland stor tomt i hjärtat av Marathon, intill Marathon International Airport, på US Highway 1, är optimalt belägen för invånare som bor och arbetar på The Keys.

Den färdiga fastigheten kommer att ha ett uthyrningskontor, 45 lägenheter i olika storlekar, med alla bekvämligheter, inom kort gångavstånd från Atlanten.

- Det här är inget semesterboende, som man ofta förknippar The Keys med.  Lägenheterna är främst byggda för dem som lever och arbetar på öarna. Kommunen är mycket positiv, säger Bjarne Borg.

Index Investment Group, som är svenska Index Invests systerkoncern i USA, har gjort omfattande investeringar i såväl flerbostadshus och äldreboenden, som kommersiella fastigheter i Florida. Allt ifrån de centrala delarna av Florida till Floridas Keys.

För mer information och bilder på projektet, kontakta:

Rikard Björk, Presschef Index Residence; +46 70 710 69 53, rikard.bjork@indexresidence.se

Index Invest International AB grundades 1998 i Stockholm. Vi är idag en oberoende investerargrupp inom fastigheter med en affärsstrategi som har ett tydligt fokus på bostadsutveckling i Sverige. Genom vår systerkoncern Index Investment Group arbetar vi i Nordamerika med såväl bostadsfastigheter som kommersiella fastigheter.

Index senaste projekt på Floridas Keys klart i juni

Det råder bostadsbrist på The Keys. Därför är det ingen överdrift att säga att intresset är stort.
Bjarne Borg, CEO, Index Investment Group.