Kvarteret Orangeriet i Norrtälje Hamn färdigt för inflyttning tidigare än planerat

PRESSMEDDELANDE                                                                                                   30 juni 2020

Bild på Patrik Mehks hittar du på http://indexresidence.se/kontakt/

Med anledning av försäljningssuccén av kvarteret Orangeriet kommer inflyttning ske nästan ett år tidigare än den ursprungliga planen.

- Det är faktiskt med viss stolthet jag kan säga att vi nu räknar med att vara klara för första inflyttning, nästan ett år tidigare än vad vi tidigare kommunicerat, alltså i andra kvartalet 2022, säger Patrik Mehks, vice vd, Index Residence

Index kommer ha sitt showroom vid kajen i Norrtälje hamn öppet sju dagar i veckan under hela sommaren.

- Vår plan är att sälja de kvarvarande lägenheterna under sommaren, men oavsett det, så beräknas byggstart ske i september, säger Patric Mehks och tillägger:

- Intresset för vårt första kvarter i Norrtälje Hamn, Soltornet var enormt, vi hade drygt 3000 intresseanmälningar, fastigheten är nu, sedan ett år, inflyttad, och sedan har det fortsatt med kvarter två, Havstornet, som nu är stomrest, där endast ett fåtal lägenheter finns kvar, och nu alltså Orangeriet. Hemligheten är enkel, bra läge, hög kvalitet, unik arkitektur. Då finns det köpare.

Det unika med kvarteret Orangeriet är ett eget orangeri på 450 kvadratmeter, grill, egen odlingsbädd, boulebana, motionsrum med relax och stora terrasser. Allt bara några meter från vattnet på kajen i Norrtälje Hamn. Dessutom kommer självklart Index livsstilskoncept Touch att ingå även i Orangeriet.

För mer information och bilder på projektet, kontakta:

Rikard Björk, Presschef Index Residence; +46 70 710 69 53, rikard.bjork@indexresidence.se

Om Index Invest International AB (publ)

Index Invest International AB grundades 1998 i Stockholm. Vi är idag en oberoende investerargrupp inom fastigheter med en affärsstrategi som har ett tydligt fokus på bostadsutveckling i Sverige. Genom vår systerkoncern Index Investment Group arbetar vi i Nordamerika med såväl bostadsfastigheter som kommersiella fastigheter.

Snabbfakta

Citat

Vår plan är att sälja de kvarvarande lägenheterna under sommaren, men oavsett det, så beräknas byggstart ske i september.
Patric Mehks, vice vd Index Residence