HURRY CURRY öppnar i Gamla Stan

Delar av INDISKA:s butik i Gamla Stan förvandlas nu till Hurry Curry. I huset med anor från medeltiden kommer den svensk-indiska restaurangen att servera spännande rätter med kryddor och dofter från Indien.

-  Hurry Curry är en del av vår kärlek till Indien och blir en förstärkning av INDISKA:s koncept i Gamla Stan. Förutom kryddorna, de spännande rätterna som våra kockar hela tiden utvecklar och inredningen så är vi också stolta över att fler nu kommer att njuta av de vackra källarvalven, säger Anders Thambert, styrelseordförande för Hurry Curry och INDISKA.

Restaurangen kommer att bestå av två plan och även erbjuda catering (med möjlighet att även hyra inredning). Förutom på gatuplan, med ingång från Tyska Brinken, så kan gästerna även sitta i de vackra valven, som INDISKA, efter två års varsamt renoverande tillsammans med Stockholms Stadsmuseum öppnade för allmänheten 1998. Här, i de k-märkta 1600-talsvalven visas och säljs unika möbler från Indien.

Läs mer på www.hurrycurry.se.

Mer om platsen
Vid 1400-talets slut låg det på den nuvarande tomten två borgarhus av sten med gavlarna mot Västerlånggatan. Mellan husen löpte en gränd, som på senare tid öppnats upp och glasats över. Platsen har i århundraden haft kopplingar till mode - från Luthe skräddare, som verkade här i slutet av 1400-talet till August Magnussons konfektioner i början av 1900-talet, till INDISKA.

För pressrelaterade frågor och mer information, vänligen kontakta:
Fredrik Henriksson, PR- och Kommunikationsansvarig INDISKA, fredrik.henriksson@indiska.se