• INDISKA/

INDISKA är en av tre finalister i kategorin Årets Hållbara butik i Retail Awards 2015.

We Fight For Change. Så summerar INDISKA det arbete som görs inom vatten, miljö, utbildning, rättvis handel, hälsa och samarbete. Nu nomineras familjeföretaget igen till Årets Hållbara Butik i Retail Awards.

Arbetet finns summerat i ord, bild och film på www.wefightforchange.com. Vinnarna i samtliga kategorier utses den 11 maj vid Retail Awards 2015, som arrangeras av Svensk Handel och Dagens Handel.

- Vi är glada och stolta över att vara nominerade till Årets Hållbara butik. Ansvarsfullt företagande har alltid varit viktigt inom INDISKA och något som genomsyrar hela företaget. Vi och våra kollegor i branschen får aldrig sluta fokusera på frågor som rör miljö, etik och sociala frågor, säger Sofie Gunolf, VD på INDISKA.

Det svenska familjeföretaget INDISKA är en långsiktig pådrivare i frågor som rör miljö, sociala frågor och etik. Att använda handel som hävstång för mänskliga rättigheter och miljö återspeglas i företagets långa relationer med ansvarstagande leverantörer. Där viljan till förändring finns stannar vi kvar.

För ytterligare information kontakta:
Fredrik Henriksson, PR- och Kommunikationsansvarig, INDISKSKA:fredrik.henriksson@indiska.se, 0727375800
Johanna Strid, projektledare Retail Awards:johanna.strid@mentoronline.se