INDISKA nominerade till Årets Hållbara butik

INDISKA är en av tre finalister i kategorin Årets Hållbara butik i Retail Awards 2014.

Vinnarna utses den 12 maj vid Retail Awards 2014, som arrangeras av Svensk Handel och Dagens Handel.

Det svenska familjeföretaget INDISKA är en långsiktig pådrivare i frågor som rör miljö, sociala frågor och etik. Att använda handel som hävstång för mänskliga rättigheter och miljö återspeglas i företagets långa relationer med ansvarstagande leverantörer. Där viljan till förändring finns stannar vi kvar. Företagets miljöarbete har de senaste tio åren fokuserat kraftigt på vatten, vilket lett till stora förbättringar.

- Vi är glada och stolta över att vara nominerad till Årets Hållbara butik. Ansvarsfullt företagande har alltid varit viktigt inom INDISKA och något som genomsyrar hela företaget. Vi och våra kollegor i branschen får aldrig sluta fokusera på miljö, etik och sociala frågor, säger Sofie Gunolf, VD på INDISKA.

INDISKA:s hållbarhetsarbete involverar sociala frågor, etik och miljö med ett ökat fokus på vattenfrågor, där det framgångsrika samarbetsprojektet STWI, inom textil- och läderbranschen som INDISKA var med och startade upp ingår.

För ytterligare information kontakta:
Fredrik Henriksson, PR- och Kommunikationsansvarig, INDISKSKA: fredrik.henriksson@indiska.se, 0727375800
Johanna Strid, projektledare Retail Awards: johanna.strid@mentoronline.se
Thomas Karlsson, chefredaktör Dagens Handel: thomas.karlsson@dagenshandel.se