INDISKA visar nytt inredningskoncept i digital katalog, stylad av Lotta Agaton

Inredningsstylisten Lotta Agaton har stylat INDISKA:s digitala katalog som visar företagets nya  koncept som går under namnet HOME. Det nya sortimentet är uppdaterat och indelat på ett nytt sätt till skillnad från tidigare säsonger. Det lanseras även produktnyheter som tidigare inte funnits i sortimentet. Kollektionerna under augusti och september är uppdelade i två färgstråk, Colourful och Neutrals och båda kollektionerna är i sin tur uppdelade på två olika rum, Bed and Sofa och Kitchen.

Colourful och Neutrals

Colourful ger hemmet en mysig känsla med varma färger och härliga material. Viktiga färger i det här temat är mörkt lila, cerise, härliga gröna toner och mässing. Produkterna har handgjorda detaljer med stor detaljrikedom. Orientaliska lyktor, härligt mönstrade mattor, väggdekorationer i trä och linnekuddar är några av produkterna i temat Colourful. Tanken är att kollektionen ska förgylla det moderna hemmet med färg och karaktär.

Neutrals ska ge hemmet en enkel, modern och sofistikerad känsla med en etnisk touch. Viktiga färger i det här temat är harmoniska neutraler som off white, blå och svart. Färgerna blandas upp med varma färger som sand och tegel. Rustika järnljusstakar, blockmönstrade gardiner och kuddar i härliga neutraler skapar det avslappnade hemmet, ett hem som uppvisar en noggrann mix av mönster och material.

Bed and Sofa & Kitchen

Kollektionen är nu uppdelad på rummen Bed and Sofa och Kitchen. I Bed and Sofa ingår exempelvis kuddar, gardiner, sängöverkast, lampor, dekorationer, brickbord och mycket annat. I Kitchen ingår istället produkter till det dukade bordet, som exempelvis dukar, löpare, ljuslyktor, porslin, underlägg, skålar, kökshanddukar och brödkorgar.

Nya produkter

I augusti lanserar INDISKA kollektionen Zence Core. I kollektionen står badrummet och skönhet i fokus. De nya produkterna är bland annat fina pumptvålar, härligt doftande handkrämer och små läppbalsam.
Här kommer också nya oljor och doftljus. Dofterna är åter ett samarbete med parfymören Clas Wulff. I kollektionen lanseras också andra produkter för badrummet, exempelvis necessärer, handdukar och mindre glasburkar.

Lotta Agatons styling finns att se i INDISKA:s nya digitala katalog. Alla bilder från katalogen finns också i vår bildbank - klicka här.