Rosa band och Veckans Rosa Vara hos INDISKA

INDISKA stödjer  Bröstcancerfonden  under Rosa Bandet-kampanjen i oktober

Rosa band och reflexer kommer att säljas i alla INDISKA:s svenska butiker med start under rosa oktober kampanjen. Varje vecka kommer kunderna även att kunna bidra till kampen mot bröstcancer genom att handla någon av ”Veckans Rosa Vara”, där 10 % av försäljningen går till Bröstcancerfonden. Syftet med Rosa oktober är att samla in pengar till forskning om bröstcancer samt att ge stöd till de drabbade och deras familjer.

-  Vi och våra kunder, som till största del är kvinnor, vill självklart bidra till det fantastiska arbete som BRO gör för öka kunskapen om bröstcancer och förbättra tillvaron för de som drabbas,  säger Sofie Gunolf, VD på INDISKA.

-  Vi är glada över att INDISKA och deras kunder vill vara med i kampen mot bröstcancer, kvinnans vanligaste cancer, säger Paula Asarnoj, kommunikations- och pressansvarig på BRO - Bröstcancerföreningarnas Riksorganisation.

Varje timme får en kvinna i Sverige veta att hon har bröstcancer, nära 8 500 kvinnor drabbas varje år. Gå gärna in på www.bro.se och ge ditt bidrag till bröstcancerforskningen.

För pressrelaterade frågor och mer information, vänligen kontakta:

Emma Bengtsson, presskontakt INDISKA, emma.bengtsson@indiska.se,
08-670 45 00.