Detta pressmeddelande får ej offentliggöras eller distribueras i USA, Kanada, Australien eller Japan. Carnegie och Enskilda Securities utnyttjar övertilldelningsoption beträffande aktier i Intrum Justitia Carnegie och Enskilda Securities erhöll, i samband med börsintroduktionen av Intrum Justitia AB, en övertilldelningsoption av Industri Kapital 1997-fonden och Synergy Ltd att sälja ytterligare högst 4 709 160 aktier i Intrum Justitia AB för att täcka övertilldelning. Carnegie och Enskilda Securities har nu utnyttjat övertilldelningsoptionen till fullo, vilket resulterat i att Industri Kapital 1997-fonden sålt 2 354 580 aktier i Intrum Justitia AB. Industri Kapital 1997-fondens innehav i Intrum Justitia AB efter utnyttjande av övertilldelningsoptionen uppgår till 21 230 669 aktier, vilket motsvarar 24,98 procent av aktiekapitalet och rösterna i bolaget. För ytterligare information: Christian Salamon, direktör, Industri Kapital, +46 8 678 95 00 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/14/20020614BIT00140/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/14/20020614BIT00140/wkr0002.pdf