Michael Rosenlew efterträder Harald Mix som vice VD på Industri Kapital

Michael Rosenlew efterträder Harald Mix som vice VD på Industri Kapital Harald Mix har beslutat att lämna Industri Kapital och efterträds av Michael Rosenlew. Michael Rosenlew kom till Industri Kapital 1993. Han var innan dess verksam inom flera finska företag, däribland Amer Group där han har haft ledande befattningar. "Efter elva stimulerande och spännande år med Industri Kapital har jag bestämt mig för att söka nya utmaningar. Jag kommer att tillbringa mer tid med min familj innan jag slutgiltigt bestämmer mig för vad jag ska göra", säger Harald Mix. "Harald har betytt mycket för Industri Kapitals framgång och vi önskar honom lycka till i framtiden", säger Björn Savén VD på Industri Kapital. För vidare information vänligen kontakta: Björn Savén, VD på Industri Kapital, +46 8 678 95 00 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/09/20010809BIT00700/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/09/20010809BIT00700/bit0002.pdf