Rättelse: Industri Kapital har minskat sitt innehav i Nobia till 25,4 procent

Rättelse: Industri Kapital har minskat sitt innehav i Nobia till 25,4 procent Industri Kapital 1994-fonden har idag till ett antal svenska och internationella institutionella investerare avyttrat 7 497 000 aktier i Nobia AB, motsvarande 13 procent av det totala kapitalet och rösterna i Nobia. Därmed minskar Industri Kapital 1994-fondens innehav från 22 159 848 aktier till 14 662 848 aktier, en förändring av ägarandelen från 38,4 procent till 25,4 procent. Industri Kapital 1994 Limited i egenskap av förvaltare eller general partner för investerarna i Industri Kapital 1994-fonden 3rd Floor, Charles Bisson House, 30-32 New Street, St. Helier, Jersey JE2 3RA Channel Islands För mer information vänligen kontakta: Anne Holm Rannaleet, Informationsdirektör, Industri Kapital, 08-678 95 50 Industri Kapital är ett ledande europeiskt riskkapitalbolag med nordiskt ursprung. Bolaget har ett förvaltat kapital om drygt 3,5 miljarder euro från nordiska, europeiska och internationella investerare. Sedan starten 1989 har Industri Kapital förvärvat 47 företag. Dagens portfölj omfattar 26 företag med en total omsättning om drygt 11 miljarder euro. Industri Kapital investerar främst i företag med starka kassaflöden och stor utvecklingspotential. I merparten av fallen rör det sig om medelstora företag verksamma i mogna branscher med stabil tillväxt. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/24/20031024BIT00900/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/24/20031024BIT00900/wkr0002.pdf