Sydsvenska Kemi fullföljer partiellt erbjudande på Pergo

Sydsvenska Kemi fullföljer partiellt erbjudande på Pergo Sydsvenska Kemi AB fullföljer det partiella erbjudandet till aktieägarna i Pergo AB av den 19 juni 2001 och förvärvar därmed 2.551.020 aktier i Pergo, motsvarande 14,3 % av det totala antalet utestående aktier i Pergo, mot kontant likvid om sammanlagt 250 miljoner kronor. Vid anmälningstidens utgång den 17 juli hade aktieägare lämnat in 12.348.818 aktier i Pergo i det partiella erbjudandet. Då det partiella erbjudandet avser högst 2.551.020 aktier har, enligt villkoren för det partiella erbjudandet, en proportionell reduktion genomförts innebärande att cirka 20,7 % av de av aktieägarna inlämnade aktierna kommer att förvärvas av Sydsvenska Kemi. Överskjutande antal inlämnade aktier kommer att återföras till respektive aktieägare. Redovisning av likvid till aktieägarna kommer att påbörjas den 27 juli 2001. Stockholm den 20 juli 2001 Sydsvenska Kemi AB (publ) Närmare upplysningar lämnas av: Harald Mix, Sydsvenska Kemi, tel. 08-678 95 00 Detta pressmeddelande får inte distribueras eller offentliggöras i USA, Kanada, Australien eller Japan. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/07/20/20010720BIT00090/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/07/20/20010720BIT00090/bit0001.pdf