Sydsvenska Kemis bud på Perstorp accepterat med bred marginal

Sydsvenska Kemis bud på Perstorp accepterat med bred marginal Vid anmälningstidens utgång den 6 juni avseende Sydsvenska Kemi ABs erbjudande till aktieägarna i Perstorp AB av den 22 mars 2001 hade aktieägare representerande 97,5% av antalet aktier och 98,6% av röstetalet för samtliga aktier i Perstorp accepterat erbjudandet. - Det är mycket glädjande att vårt erbjudande accepterats med så bred marginal, säger Harald Mix, VD i Sydsvenska Kemi. Nu inväntar vi beslutet avseende Pergo och ser fram emot att därefter slutföra affären. Tidigare har Sydsvenska Kemi erhållit samtliga nödvändiga tillstånd från berörda myndigheter, däribland Europeiska Kommissionen, för att kunna genomföra förvärvet av Perstorp. Därmed är två av de tre villkoren i erbjudandet uppfyllda. Det kvarstående villkoret utgörs av att Perstorp genomför utdelningen av Pergo AB. Perstorps aktieägare kommer vid ordinarie bolagsstämma i Perstorp den 12 juni fatta beslut avseende utdelningen av Pergo. Under förutsättning att utdelningen av Pergo genomförs enligt villkor i erbjudandet och med avstämningsdag den 15 juni 2001 kommer Sydsvenska Kemi, under eftermiddagen den 18 juni, offentliggöra att erbjudandet fullföljs samt huruvida anmälningstiden då kommer att förlängas. Stockholm den 8 juni 2001 Sydsvenska Kemi AB Närmare upplysningar lämnas av: Harald Mix, VD i Sydsvenska Kemi, tel. 08-678 95 00 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/06/08/20010608BIT00500/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/06/08/20010608BIT00500/bit0001.pdf