Utökade stridsåtgärder på tvätterierna

Utökade stridsåtgärder på tvätterierna Industrifacket utökar det tidigare lagda varslet om stridsåtgärder med följande åtgärder: All hantering av tvättgods från hotell och restauranger samt transporter med företagets egna chaufförer till och från hotell och restauranger sätts i blockad. Varslet gäller samtliga arbetsplatser som omfattas av tidigare gällande kollektivavtal mellan Allmänna IndustriGruppen och Industrifacket. Stridsåtgärden gäller från torsdagen den 24 juni 2004 klockan 06.00. Industrifacket har tidigare varslat om följande stridsåtgärder inom tvättindustrin: All övertid, mertid, förskjuten arbetstid och nyanställning vid samtliga landets tvättanläggningar som omfattas av kollektivavtal mellan Industrifacket och Allmänna Industrigruppen förklaras i blockad. Varslet träder i kraft fredagen den 18 juni klockan 06.00. Avtalet för Industrifackets 2 500 medlemmar i branschen löpte ut den sista maj och något nytt avtal har inte kunnat träffas. Industrifacket har tidigare avvisat ett bud från de opartiska ordförandena, Opo. För mer information: Margaretha Holmqvist Pressansvarig Industrifacket Telefon 070-654 11 13 Kurt Walther Avtalssekreterare Telefon 070-657 16 64 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/14/20040614BIT21330/wkr0006.pdf