Välkommen till Industrifackets kongress 7-10 augusti 2004

Välkommen till Industrifackets kongress 7-10 augusti 2004 Industrifacket har kongress den 7-10 augusti. Kongressen hålls i Folkets Hus, Stockholm. Temat är Tillväxt välfärd solidaritet - starka tillsammans. Kongressen ska bland annat ta ställning till om Industrifacket ska bilda ett nytt förbund tillsammans med Metall. Diskussion om detta sker på söndagen den 8 augusti, med start klockan 09.00. Kongressen inleds lördagen den 7 augusti klockan 11.00 och beräknas vara avslutad på eftermiddagen tisdagen den 10 augusti. LO:s ordförande Wanja Lundby-Wedin talar söndagen den 8 augusti klockan 15.00, näringsminister Leif Pagrotsky medverkar på måndagen den 9 augusti klockan 15.00 och SSU:s ordförande Ardalan Shekarabi måndag klockan 09.00 Industrifacket inbjuder till en presslunch fredagen den 6 augusti klockan 11.30 i gästmatsalen, Olof Palmes gata 9, 4 trappor. Där presenteras bland annat den branschrapport som ska behandlas på kongressen. En separat inbjudan till lunchen kommer senare. En mer detaljerad information om kongressen läggs ut på www.industrifacket.se i början av augusti. Kongressen är öppen för massmedia. Ackreditering sker direkt i kongressbyrån eller genom föranmälan till Industrifackets pressansvariga Margaretha Holmqvist. E-post: margaretha.holmqvist.fk@industrifacket.se Välkomna! Mer information: Pressansvarig Margaretha Holmqvist Telefon 070 - 654 11 13 Industrifacket är med drygt 90 000 medlemmar LO:s sjätte största förbund. Medlemmarna återfinns i en rad olika branscher, bland annat kemisk industri, läkemedel-, plast- och gummiindustri. Omkring 40 procent av medlemmarna är kvinnor. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se