Prins Daniel besökte Industrifonden

Prins Daniel besökte idag Industrifonden, en av Sveriges största investerare i små och medelstora tillväxtföretag, för att informera sig om verksamheten. Under besöket fick prinsen bekanta sig med produkterna från några av de bolag Industrifonden investerat i, till exempel havremjölk, 3D-skrivare och Omega-3 juice.

Prinsens besök på Industrifonden speglar hans engagemang i frågor som rör entreprenörskap, företagande och tillväxt. Under det två timmar långa besöket fick prinsen träffa både investerare från industrifonden och representanter för några av fondens 90 portföljbolag.

De tre portföljbolag prinsen fick träffa under besöket hade valts ut med hänsyn till hans engagemang inom träning och hälsa. Här fanns tränings- och viktminskningskedjan Itrim, Oatly som tillverkar havremjölksprodukter och RxEye, som utvecklat ett system där läkare kan granska röntgenbilder via internet.

-         Vi är glada och hedrade över att Prins Daniel velat besöka oss, sade Industrifondens vd Claes de Neergaard. Genom sitt engagemang i entreprenörskap och tillväxt ger han uppmärksamhet åt en av Sveriges allra viktigaste framtidsfrågor.

Maria Montgomerie, kommunikationschef, tel 070 649 19 28

Prins Daniel på Industrifonden tillsammans med från v Maria Montgomerie, kommunikationschef Industrifonden, Claes de Neergaard vd Industrifonden, Martin Anderlind vd Itrim, Charlotte Brogren ordförande Industrifonden, Toni Petersson vd Oatly, Hedvig Andersén, Thomas Carlström och Sofia Ericsson Holm, samtliga investeringsansvariga Industrifonden

Industrifonden (www.industrifonden.se) investerar i små och medelstora svenska företag med internationell tillväxtpotential. Fonden har tillgångar på 3,6 miljarder kr och investeringar i ett 90-tal bolag inom teknologi, cleantech, life science och industri.