Fattar framtidens pensionärer rätt miljöbeslut i företagen?

Svenska Miljöinstitutet, Industriförbundet och Skanska AB Pressinbjudan Välkommen till debatt mellan unga och äldre i företagen: Fattar framtidens pensionärer rätt miljöbeslut i företagen? Näringslivets miljöarbete har i det närmaste revolutionerats de senaste tio åren. Många, också inom industrin, har formulerat spännande visioner och scenarier för framtiden, och begreppet miljö har blivit en möjlighet i stället för ett hot. Men de som har formulerat visionerna kommer inte att vara med och genomföra dem - de är pensionärer 2025. Leder de beslut som de fattar idag till en hållbar utveckling? Fyra personer på företagsledningsnivå ställs till svars i miljö- och hållbarhetsfrågorna av fyra unga medarbetare vid en debatt i Industrihuset i Stockholm på onsdag. Debatten utgör avslutningen på projektet Uthålligt Näringsliv - Nästa Generation som under året har genomförts av IVL, Skanska och Industriförbundet. De deltagande 23 företagen har representerats av en ung medarbetare som har arbetat i företaget mellan 1 och 3 år. Ungdomarna har tillsammans formulerat sina visioner för ett hållbart näringsliv, med sikte på år 2025. Uppgiften: att utifrån sina visioner och på sitt sätt tolka vilka utmaningar näringslivet kommer att stå för. Debatten leds av Malin Siwe, debattör och journalist vid FinansTidningen. Inbjudna är företagsledare, Industriförbundets styrelse, samt media. Redaktionen är välkommen att närvara både vid presentationen - som sker i form av en interaktiv utställning - och vid debatten! Datum och tid: Onsdag 13 december kl 13.00 - 15.00 Debatten börjar kl 14.00. Plats: Wallenbergs-salen Kontaktpersoner: IVL: Hans Lundberg Tel: 0709-736312 , e-mail hans.lundberg@ivl.se Skanska: Axel Wenblad, Tel: 070-5853550, e-mail axel.wenblad@skanska.se Industriförbundet: Inger Strömdahl, Tel 070-568 81 08 e-mail: inger.stromdahl@industriforbundet.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/12/11/20001211BIT00160/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/12/11/20001211BIT00160/bit0002.pdf