Sverige i täten i den nya informationsekonomin

Sverige i täten i den nya informationsekonomin Sverige ligger jämsides med USA - och ibland före - när det gäller att dra fördel av de nya informations- och kommunikationsteknologierna. Med undantag för de nordiska länderna och ett par till ligger EU långt efter. Det konstaterar den arbetsgrupp inom Unice, som tagit fram organisatinens benchmarkingrapport 2001 The ReNewed Economy: Business for a dynamic Europe. Med anledning av rapporten och EU-toppmötet i Stockholm den 22-23 mars, inbjuder Industriförbundet och SAF till ett seminarium på temat Svenska perspektiv på den nya ekonomin. Seminariet genomförs onsdagen den 21 mars 2001, kl. 10 - 12 i Styrelserummet, Näringlivets Hus (f d Industrihuset), Storgatan 19, Stockholm. Medverkande: Sören Gyll, nominerad till ordförande i Svenskt Näringsliv, Per Magnus Wijkman, internationell chefekonom, Industriförbundet, samt ordförande i den arbetsgrupp inom Unice som tagit fram rapporten Dan Andersson, chefekonom, LO Pontus Braunerhjelm, vVD, SNS Sven Christer Nilsson, grundare och styrelseledamot, Startupfactory Moderator: Peter Martin, Deputy Editor, Financial times, och Editor FT.com. Seminariet inleds med att Per Magnus Wijkman ger en kort presentation av rapporten. Seminariet hålls på engelska. Varmt välkomna! Kontaktperson: Isabelle Roos, Industriförbundet 08-783 81 06. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/15/20010314BIT00600/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/15/20010314BIT00600/bit0001.pdf