Inbjudan till Indutrades kapitalmarknadsdag 2018

Indutrade hälsar representanter för finansmarknad och media välkomna till vår kapitalmarknadsdag i Kista tisdagen den 4 december 2018, med start klockan 09.00 (inregistrering från klockan 08.30) till cirka 14.00.

Syftet med kapitalmarknadsdagen är att presentera Indutrades strategi för lönsam tillväxt. Talare inkluderar Indutrades ledning och några vd:ar för våra dotterbolag.

Plats: Indutrades huvudkontor Raseborgsgatan 9 i Kista

Anmälan: Om du önskar närvara på Indutrades kapitalmarknadsdag, vänligen anmäl dig till CMD2018@indutrade.com senast den 25 november 2018.

Välkommen!

Stockholm den 27 september 2018

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Frida Adrian, Vice President Communications, Sustainability and IR

Tel: 08 703 03 17 eller frida.adrian@indutrade.com

Indutrade marknadsför och säljer komponenter, system och tjänster med högt teknikinnehåll inom utvalda nischer. Verksamheten kännetecknas bland annat av

• Tekniskt avancerade produkter för repetitiva behov
• Tillväxt genom en strukturerad och väl beprövad förvärvsstrategi
• Decentraliserad organisation präglad av entreprenörskap

Koncernen är organiserad i åtta affärsområden: Benelux, DACH, Finland, Flow Technology, Fluids & Mechanical Solutions, Industrial Components, Measurement & Sensor Technology och UK. Indutrades omsättning uppgick 2017 till 14 847 mkr och rörelseresultat före avskrivningar av immateriella tillgångar uppgick till 1 613 mkr. Indutrade är noterat på Nasdaq Stockholm. Läs gärna mer på www.indutrade.se

Taggar: