Indutrade emitterar två obligationslån om totalt 1 000 MSEK

Indutrade AB (publ) har emitterat två seniora icke-säkerställda obligationslån om totalt 1 000 MSEK med löptider om 5 år.

Obligationslånen uppgår till totalt 1 000 MSEK och är uppdelade i ett lån om 800 MSEK som löper med en rörlig ränta och ett lån om 200 MSEK som löper med en fast ränta. Obligationslånen är emitterade med en marginal om +1,90% mot tre månaders STIBOR respektive interpolerad mid-swapränta. Intresset för obligationslånen var stort.

Likviden från obligationsemissionerna kommer att användas till refinansiering av existerande obligationslån och allmänna verksamhetsändamål, inklusive förvärv. Indutrade kommer att ansöka om notering av de nya obligationslånen på Nasdaq Stockholms Corporate Bond List.

Handelsbanken och Nordea har varit finansiella rådgivare i samband med obligationsemissionen.

Stockholm den 9 februari 2023

Patrik Johnson, Ekonomi- och finansdirektör

Indutrade är en internationell teknik- och industrikoncern som i dag består av omkring 200 företag i ett 30-tal länder, främst i Europa. Vi arbetar på ett decentraliserat sätt för att skapa hållbar, lönsam tillväxt genom att utveckla och förvärva framgångsrika företag som leds av passionerade entreprenörer. Våra företag utvecklar, tillverkar och säljer komponenter, system och tjänster med betydande teknikinnehåll inom utvalda nischer. Vår värderingsdrivna kultur där människor gör skillnaden har legat till grund för vår framgång sedan starten 1978. Indutrades omsättning uppgick 2022 till 27 miljarder kronor och aktien är noterad på Nasdaq Stockholm.