Indutrade etablerar nytt affärsområde

Från och med 1 januari 2013 kommer Indutrade-koncernen att vara organiserad i fem, istället för som nu fyra, affärsområden. Förändringen genomförs genom att grupperingen Fluids & Mechanical Solutions inom affärsområdet Special Products bryts ut och bildar ett eget affärsområde. Därtill flyttas ytterligare ett antal bolag mellan koncernens olika affärsområden. Motivet till förändringarna är att förstärka fokus och därmed förutsättningarna för fortsatt tillväxt i koncernen.

Affärsområdeschef för det nya affärsområdet Fluids & Mechanical Solutions blir Göte Mattsson, som sedan tidigare är ansvarig för denna gruppering. Göte Mattsson har haft olika ledande befattningar i Indutrade-koncernen sedan 1999.

Förändringarna kommer att återspeglas i koncernens externa rapportering från och med delårsrapporten för perioden 1 januari – 31 mars 2013. Jämförelsesiffror för räkenskapsåret 2012 enligt den nya strukturen kommer att presenteras som bilaga till bokslutskommunikén för 2012, vilken publiceras den 14 februari 2013.

Stockholm den 12 december 2012

Johnny Alvarsson, VD och koncernchef, tel 070 589 17 95.