Indutrade etablerar sig i Irland

Indutrade har idag tecknat avtal om förvärv av samtliga aktier i ESI Technologies Ltd, Irland, med en årsomsättning om cirka 19 miljoner euro.

ESI Technologies är ett teknikförsäljningsbolag med fokus på flödesteknik. Verksamheten bedrivs i Irland och Storbritannien. Kunderna finns främst inom läkemedels-, kemi- samt olje- och gasindustrin.

”Med förvärvet av ESI har vi stärkt vår position på en för oss intressant geografisk marknad”, säger Johnny Alvarsson, VD för Indutrade.

Morgan O´Brian, VD för ESI, kommenterar: ” Vårt erbjudande till kunderna är ett premiumprogram levererat av erfarna och engagerade medarbetare. Vi har lyckats väl i Irland, där vi har en betydande marknadsandel. Med Indutrades resurser i ryggen och deras aptit för ytterligare tillväxt genom förvärv, kan vi nu öka tempot i vår satsning i Storbritannien och återupprepa succén från Irland”.

Tillträde sker idag och bolaget kommer att ingå i Indutrades affärsområde Special Products. Förvärvet bedöms ha en marginellt positiv påverkan på Indutrades resultat per aktie.

Stockholm den 18 april 2013

Johnny Alvarsson, VD och koncernchef, tel 070 589 17 95.