Indutrade förvärvar svenskt bolag inom produktmärkning

Indutrade har den 1 juli tecknat avtal om förvärv av samtliga aktier i Atlas Industrial Print AB, www.atlasgruppen.se, med en årsomsättning om cirka 50 miljoner kronor.

Atlas är ett nischat bolag som erbjuder olika typer av produktmärkning till svensk industri. Bolagets breda produkterbjudande inkluderar till exempel självhäftande etiketter, dekaler, overlayers, membranpaneler och metallskyltar. Kunderna finns inom olika industrier såsom medicinteknik, energi, elektronik samt allmän verkstadsindustri. Sedan starten 1995 fokuserar Atlas på kvalitet och kunderna har ofta höga krav på beständighet. Produkterna tillverkas huvudsakligen genom screen- och digitaltryck. Atlas har 34 medarbetare fördelade på produktionsenheterna i Finspång och Motala.

Tillträde äger rum 1 juli och bolaget kommer att ingå i Indutrades affärsområde Fluids & Mechanical Solutions. Förvärvet av Atlas kompletterar Indutrades dotterbolag Topflight AB.

Förvärvet bedöms ha en marginellt positiv påverkan på Indutrades resultat per aktie.

Stockholm den 1 juli 2021

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Bo Annvik, VD och koncernchef

Indutrade är en internationell teknik- och industrikoncern som i dag består av över 200 företag i ett 30-tal länder, främst i Europa. Vi arbetar på ett decentraliserat sätt för att skapa hållbar, lönsam tillväxt genom att utveckla och förvärva framgångsrika företag som leds av passionerade entreprenörer. Våra företag utvecklar, tillverkar och säljer komponenter, system och tjänster med betydande teknikinnehåll inom utvalda nischer. Vår värderingsdrivna kultur där människor gör skillnaden har legat till grund för vår framgång sedan starten 1978. Indutrades omsättning uppgick 2020 till 19,2 miljarder kronor och aktien är noterad på Nasdaq Stockholm.

Taggar: