Indutrades extra bolagsstämma 3 december 2020

Extra bolagsstämma i Indutrade genomfördes den 3 december 2020. Som en försiktighetsåtgärd för att minska risken för spridning av covid-19 och mot bakgrund av myndigheternas föreskrifter/råd om undvikande av sammankomster genomfördes bolagsstämman enbart genom förhandsröstning, så kallad poströstning, med stöd av tillfälliga lagregler.

Den extra bolagsstämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, om ändring av bolagsordningen samt om fondemission med utgivande av nya aktier.

Avstämningsdag för fondemissionen är den 18 december 2020. Sista dag för handel i Indutradeaktien inklusive rätt att erhålla aktier i fondemissionen är den 16 december 2020. Från och med den 17 december 2020 handlas Indutradeaktien exklusive rätt att delta i fondemissionen.

Ytterligare information om stämman finns tillgänglig hos bolaget och på hemsidan indutrade.se under menyn Om Indutrade/Bolagsstyrning/Bolagsstämma.

Stockholm den 3 december 2020

INDUTRADE AKTIEBOLAG (publ)

För ytterligare information, vänligen besök www.indutrade.se eller kontakta:
Frida Adrian, VP Communications, Sustainability and IR
tel. 08 703 03 00, 070 930 93 24
ir@indutrade.com

Indutrade är en internationell teknik- och industrikoncern som i dag består av över 200 företag i ett 30-tal länder, främst i Europa. Vi arbetar på ett decentraliserat sätt för att skapa hållbar, lönsam tillväxt genom att utveckla och förvärva framgångsrika företag som leds av passionerade entreprenörer. Våra företag utvecklar, tillverkar och säljer komponenter, system och tjänster med betydande teknikinnehåll inom utvalda nischer. Vår värderingsdrivna kultur där människor gör skillnaden har legat till grund för vår framgång sedan starten 1978. Indutrades omsättning uppgick 2019 till 18,4 miljarder kronor och aktien är noterad på Nasdaq Stockholm.