• Indutrade AB/

Indutrades styrelse återkallar förslag till utdelning och informerar om nytt datum för årsstämman 2020

Mot bakgrund av det osäkra marknadsläget har styrelsen beslutat att dra tillbaka det tidigare kommunicerade utdelningsförslaget om 4,75 kronor per aktie och istället föreslå årsstämman 2020 att ingen utdelning ska lämnas för räkenskapsåret 2019.

Sedan styrelsen lämnade sitt ursprungliga utdelningsförslag har affärsläget förändrats avsevärt för ett antal av koncernens bolag, med kostnadsreduktionsprogram och temporära permitteringar som följd.

Styrelsen har även beslutat att Indutrades årsstämma 2020 kommer att äga rum den 2 juni 2020 i Stockholm. Kallelse till årsstämman kommer att offentliggöras separat inom kort.

Stockholm den 27 april 2020

INDUTRADE AKTIEBOLAG (publ)

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Frida Adrian, VP Communications, Sustainability & Investor Relations
tel. 070 930 93 24, frida.adrian@indutrade.com

Denna information är sådan information som Indutrade AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 27 april 2020 kl. 12.00.

Indutrade marknadsför och säljer komponenter, system och tjänster med högt teknikinnehåll inom utvalda nischer. Verksamheten kännetecknas bland annat av

• Tekniskt avancerade produkter för repetitiva behov
• Tillväxt genom en strukturerad och väl beprövad förvärvsstrategi
• Decentraliserad organisation präglad av entreprenörskap