• Indutrade AB/

Indutrades styrelse senarelägger årsstämman och meddelar att ny prövning av utdelningsförslaget kommer att ske innan kallelse skickas ut

Mot bakgrund av den rådande osäkerheten till följd av covid-19 och regeringens beslut att förbjuda allmänna sammankomster och offentliga tillställningar med mer än 50 personer, har Indutrades styrelse beslutat att senarelägga årsstämman 2020. Årsstämman var ursprungligen planerad att hållas den 6 maj 2020 i Stockholm.

Givet det osäkra marknadsläget har Indutrades styrelse beslutat att innan kallelse sker till årsstämma kommer det tidigare kommunicerade utdelningsförslaget om 4,75 kronor per aktie att prövas på nytt. Indutrade återkommer med en kallelse, med beaktande av då aktuellt läge, senast fyra veckor före det nya datumet. Stämman kommer att i enlighet med nu gällande lagstiftning hållas senast den 30 juni 2020.

Vidare har Indutrades koncernledning meddelat att de kommer att avstå från tio procent av sina löner från och med 1 april 2020 tills läget är mer stabilt.

Stockholm den 31 mars 2020

INDUTRADE AKTIEBOLAG (publ)

F
ör ytterligare information, vänligen kontakta:
Frida Adrian, VP Communications, Sustainability & Investor Relations
tel. 070 930 93 24, frida.adrian@indutrade.com

Denna information är sådan information som Indutrade AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 31 mars 2020 kl.19.25 CEST.

Indutrade marknadsför och säljer komponenter, system och tjänster med högt teknikinnehåll inom utvalda nischer. Verksamheten kännetecknas bland annat av

• Tekniskt avancerade produkter för repetitiva behov
• Tillväxt genom en strukturerad och väl beprövad förvärvsstrategi
• Decentraliserad organisation präglad av entreprenörskap