Valberedningens förslag till styrelse i Indutrade AB

Valberedningen föreslår omval av ledamöterna Fredrik Lundberg, Bengt Kjell, Johnny Alvarsson, Ulf Lundahl, Katarina Martinson, Krister Mellvé och Lars Pettersson. Eva Färnstrand har meddelat att hon inte står till förfogande för omval. Till ny styrelseledamot föreslås Annica Bresky.

Annica Bresky är född 1975, är civilingenjör och har en Executive MBA examen. Annica Bresky är VD och Affärsområdeschef för Iggesund Paperboard AB, dotterbolag till Holmen AB. Tidigare har hon varit VD för BillerudKorsnäs Karlsborg AB och Sektionschef med operativt produktionsansvar på Stora Enso Kvarnsveden AB.

Valberedningen föreslår vidare omval av Fredrik Lundberg som styrelsens ordförande.

Valberedningens förslag innebär att antalet styrelseledamöter under kommande mandatperiod är oförändrat.

Indutrades årsstämma äger rum klockan 16.00 den 27 april 2016 på IVAs konferenscenter, Grev Turegatan 16, Stockholm.

Stockholm den 16 februari 2016

Valberedningen

För ytterligare information, kontakta valberedningens ordförande Claes Boustedt på telefon 08-463 06 00 eller e-post: valberedningen@indutrade.se.

I
ndutrade marknadsför och säljer komponenter, system och tjänster med högt teknikinnehåll inom utvalda nischer. Verksamheten kännetecknas bl.a. av

- tekniskt avancerade produkter för repetitiva behov
- tillväxt genom en strukturerad och väl beprövad förvärvsstrategi
- decentraliserad organisation präglad av entreprenörskap

Koncernen är organiserad i sex affärsområden; Engineering & Equipment, Flow Technology, Fluids & Mechanical Solutions, Industrial Components, Measurement & Sensor Technology samt Special Products. Indutrades omsättning uppgick 2014 till 9 976 mkr och rörelseresultatet före avskrivningar av immateriella tillgångar uppgick till 1 134 mkr. Indutrade är noterat på Nasdaq Stockholm.