Indutrade förvärvar den holländska teknikkoncernen Hanwel

Report this content

Indutrade, helägt dotterbolag till Industrivärden, har förvärvat det holländska bolaget Hanwel Europe B.V. med fyra ledande företag inom flödesteknik och keramikkomponenter. Säljare är Plasticon Holding B.V. Under 2004 omsatte Hanwel-bolagen cirka 177 miljoner kronor med god lönsamhet. Antalet anställda är omkring 60 personer. Förvärvet är ett naturligt led i den vidare utvecklingen av Indutrades teknik- och marknadsområden. Förvärvet förväntas stärka Indutrades position inom främst processindustrin. Hanwels fyra tekniknischade dotterbolag är främst verksamma inom teknikområdena för flödesteknik, kundspecifik keramik samt rörsystem. Företagens huvudmarknader är process- kemi- och energibranscherna. Ytterligare information finns på Hanwels hemsida www.hanweleurope.com. Stockholm den 28 juni 2005 INDUTRADE AB För ytterligare information, kontakta: Indutrades VD, Johnny Alvarsson, tel 08-703 03 00