Ny vice verkställande direktör i Indutrade

Report this content

Kaj Österlund har utsetts till vice verkställande direktör i teknikbolaget Indutrade. Kaj Österlund (f.1954) är anställd i Indutrade sedan 1990 och arbetar som chef för den finska verksamheten sedan 1995. Kaj Österlund tillträdde som vice verkställande direktör den 1 maj 2005. ”Vi är mycket glada över att Kaj Österlund accepterat att axla rollen som vice verkställande direktör i Indutrade. Han har en gedigen bakgrund inom det finska näringslivet. Vi går nu in i en arbetsam fas där vi genomför ett flertal åtgärder inför Industrivärdens beslutade börsnotering av Indutrade under andra halvåret 2005. I samband med detta kommer det naturligtvis att ställas stora krav på en kompetent och erfaren vice verkställande direktör”, säger VD Johnny Alvarsson i en kommentar. Stockholm den 12 maj 2005. INDUTRADE AB För ytterligare information, kontakta: Indutrades VD Johnny Alvarsson, tel. 08-703 03 00, mobil 070 - 589 17 95