• Ineko/

Designa egna omslag till personliga kataloger - Högskolan i Skövde utlyser tävling

Report this content

Högskolan i Skövde var först i Sverige med att erbjuda personligt skräddarsydda utbildningskataloger. Nu tar de nästa steg, presumtiva studenter får möjlighet att designa sitt eget omslag och delta i tävlingen där första pris är ett kontrakt på en studentlägenhet.

”Vi jobbar med devisen You create reality som handlar om kraft att förändra, skapa och påverka verkligheten för dig själv och dina medmänniskor. När vi nu vill attrahera nya studenter till Högskolan var det naturligt att knyta tävlingen till vår tjänst personliga kataloger där den intresserade själv väljerinnehållet i sin egen katalog. I år har vi utvecklat konceptet vidare så att presumtiva studenter också kan designa sitt eget omslag och delta i tävlingen. Vi vet att våra målgrupper är datavana och ställer krav på att få kreativa lösningar. Många i våra målgrupper är också aktiva inom sociala medier, så vi hoppas på spridning även där. Dessutom vet vi att just boendet är en viktig faktor när man ska plugga och då känns det bra att kunna ge studenterna möjlighet till en bekymmersfri start på sina studier”, säger Lina Eklund Svensson webbredaktör på Högskolan i Skövde.

Ineko har tagit fram konceptet personliga kataloger som ger presumtiva studenter möjlighet att aktivt välja det alltid uppdaterade innehållet hon eller han är intresserad av. Det innebär att Högskolan i Skövde inte trycker fler kataloger än vad som behövs vilket minskar miljöpåverkan på många sätt. ”Vi är mycket glada att Högskolan i Skövde på ett spännande och kreativt sätt utvecklar tjänsten personliga kataloger. Det visar kraften i konceptet, säger Anders Dekany, försäljningschef på Ineko.

Lina Eklund Svensson, webbredaktör Högskolan i Skövde
e-post: lina.eklund.svensson@his.se

Agneta Johansson, säljare Ineko Göteborg
e-post: agneta.johansson@ineko.se

Om Ineko
Ineko är ett grafiskt kommunikationsföretag som erbjuder tjänster för att skapa, publicera och distribuera information i olika kanaler.
Ineko ingår i börsnoterade Intellecta. För mer information besök www.ineko.se

Taggar: