Inet är Årets datorbutik 2011 – vinner för fjärde året i rad

Report this content

Datorhandlaren Inet har idag, för fjärde året i rad, blivit utsedd till årets datorbutik av Sveriges främsta mötesplats och webbtidning för dator- och spelentusiaster, Sweclockers. I år röstade över 5 000 medlemmar och Inet fick drygt 60 procent av rösterna.
Det här är otroligt roligt och ett fantastiskt betyg på att våra ansträngningar att ge god service, snabba leveranstider och rekrytera bra personal ger resultat, säger Erik Wickman, marknadschef på Inet.

Inet är västkustens största datorhandlare och har sålt datorer och datorkomponenter sedan år 2000. De senaste tre åren har Inet blivit utsedd till Årets datorbutik av dator- och spelentusiaster på Sweclockers och får nu utmärkelsen för fjärde gången.

– Vi försöker alltid att lyssna på våra kunder så att vi kan ge dem rätt saker. Sedan är det viktigt för oss att ha kompetent personal, snabb kundservice, snabba leveranser och bra priser. Vi vill gärna överraska positivt och ge det där lilla extra som entusiasterna uppskattar, säger Erik Wickman.

Omröstningen har genomförts på webbplatsen Sweclockers, som är Sveriges största mötesplats och webbtidning för datorentusiaster med över 180 000 medlemmar.

– Årets datorbutik är ett återkommande evenemang där alla registrerade medlemmar kan rösta på den återförsäljare som de anser har lyckats bäst under året, med hänseende till service, sortiment, leveranstider och prissättning. I år röstade över 5 000 medlemmar vilket ger en hel del tyngd åt utmärkelsen, säger Andreas Dimestam, chefredaktör på Sweclockers.

I omröstningen fick Inet drygt 60 procent av rösterna. Närmaste konkurrent fick knappt 10 procent. Sweclockers chefredaktör Andreas Dimestam tror att Inets service, kunniga servicepersonal och funktionella webbplats vägde tungt i omröstningen.

– Nu firar vi det här med att ge grymma erbjudanden till medlemmarna på Sweclockers. Sedan blir det tårta för hela personalen, säger Erik Wickman.

Erik Wickman, marknadschef Inet, 0708-65 27 02, erik.wickman@inet.se
Bilder och hemsida www.inet.se
Andreas Dimestam, chefredaktör Sweclockers, 076-788 7883, andreas@sweclockers.com

Inet säljer datorer, komponenter och datortillbehör till privatpersoner och företag i Sverige via webbshop och butiker belägna i Göteborg, Uddevalla och Stockholm. Verksamheten startades år 2000, omsätter 400 miljoner kronor och har idag omkring 50 välutbildade och lyhörda medarbetare. Huvudkontoret ligger i Sisjön i Göteborg. Inet blev år 2010 utnämnd till Årets Datorbutik av Sweclockers.com och till Årets Nätbutik av Prisjakt. www.inet.se