Inet lanserar ny speldator inför premiären av spelet Battlefield 3

Report this content

Datorhandlaren Inet, som bland annat utsetts till årets datorbutik av entusiastnätverket Sweclockers, lanserar nu Taurus Ultra, en mycket kraftfull och unikt komponerad dator för onlinespelare som vill få ut det mesta av det kommande succéspelet Battlefield 3.

I takt med att datorspelen blir mer avancerade och får bättre grafik behöver man kraftfullare datorer för att kunna spela. Därför har vi tagit fram en ny dator, Taurus Ultra, som möter prestandakraven från Battlefield 3, säger Erik Wickman, marknadschef på Inet.

Inet, som är västkustens största datorhandlare, har inför det kommande succéspelet Battlefield 3 tagit fram en perfekt dator för den inbitne onlinespelaren som vill ha mycket prestanda för pengarna.

– Taurus Ultra möter både spelens prestandakrav och den stora efterfrågan från spelentusiaster på extremt snabba datorer som ger den bästa spelupplevelsen med moderna datorspel.

Idag är det betydligt fler än de största spelentusiasterna som berörs av datorspelens generella utveckling mot att bli mer avancerade.

– Med en äldre dator kan det bli problem att ens kunna spela flera av höstens häftiga nyheter som Battlefield 3, Modern Warfare 3 och Skyrim som kommer senare i höst.

Taurus Ultra är utrustad med dubbla grafikkort, Nvidia GeForce GTX 570 (SLI) som i Battlefield 3 presterar som lägst 60 FPS (bilder per sekund) i Full-HD. Datorn klarar även av att köra datorspel på tre skärmar samtidigt, något som Nvidia kallar ”3D Vision Surround”

– För den som är seriös och tänker spela Battlefield 3 mot andra på nätet behövs den prestandan som Taurus Ultra levererar, säger Erik Wickman, marknadschef på Inet.

Datorn Taurus Ultra lanseras 14 oktober och är den mest kraftfulla av Inets serie speldatorer – Taurus Experienced, Extreme, Hardcore, Overkill och Ultra.

Erik Wickman, marknadschef Inet, 0708-65 27 02, erik.wickman@inet.se

Hemsida www.inet.se

Inet säljer datorer, komponenter och datortillbehör till privatpersoner och företag i Sverige via webbshop och butiker belägna i Göteborg, Uddevalla och Stockholm. Verksamheten startades år 2000, omsätter 400 miljoner kronor och har idag omkring 50 välutbildade och lyhörda medarbetare. Huvudkontoret ligger i Sisjön i Göteborg. Inet blev år 2010 utnämnd till Årets Datorbutik av Sweclockers.com och till Årets Nätbutik av Prisjakt. www.inet.se

Taggar: