Prisjakt utser Inet till Årets nätbutik 2011 för andra året i rad

Report this content

Datorhandlaren Inet har åter blivit vald till Årets nätbutik av Prisjakt, en av Sveriges största sajter för prisjämförelser. Det är medlemmarna på Prisjakt som i en sluten omröstning fått välja vilken nätbutik som de anser vara bäst. Inet får utmärkelsen för andra året i rad.
Vi är otroligt glada. Utmärkelsen är ett kvitto på att vi både har konkurrenskraftiga priser och att vi har hög standard på service och leveranser, säger Erik Wickman, marknadschef på Inet, som förra veckan även blev utsedd till Årets datorbutik.

Inet är västkustens största datorhandlare och har sålt datorer och datorkomponenter sedan år 2000. Nu har Prisjakts medlemmar utsett Inet till Årets nätbutik 2011.

– Vi försöker att ha våra kunders perspektiv både när det gäller sortiment och leverans. Vår verksamhet bygger mycket på att vi har en nära dialog med dator- och spelentusiaster, som är vår främsta kundgrupp, och vi har utvecklats tillsammans med våra kunder, säger Erik Wickman.

Prisjakts motivering lyder: "Många av Inets kunder är bland de mest kunniga och kräsna man kan tänka sig. Inet står för snabba leveranser, god service och rimliga priser enligt de omdömen Prisjakts medlemmar gett dem. Det gör dem till välförtjänta vinnare av utmärkelsen "Årets nätbutik" för andra året i rad."

Inet fick så sent som förra veckan en liknande utmärkelse, Årets datorhandlare 2011 av Sweclockers, som är Sveriges största mötesplats och webbtidning för datorentusiaster med över 180 000 medlemmar.

– Förra veckan firade vi med tårta för personalen och fina erbjudanden till våra kunder. Nu ska vi självklart fira ytterligare med bra erbjudanden inför julen, säger Erik Wickman.

Erik Wickman, marknadschef Inet, 0708-65 27 02, erik.wickman@inet.se
Bilder och hemsida www.inet.se

Inet säljer datorer, komponenter och datortillbehör till privatpersoner och företag i Sverige via webbshop och butiker belägna i Göteborg, Uddevalla och Stockholm. Verksamheten startades år 2000, omsätter 400 miljoner kronor och har idag omkring 50 välutbildade och lyhörda medarbetare. Huvudkontoret ligger i Sisjön i Göteborg. Inet blev år 2010 utnämnd till Årets Datorbutik av Sweclockers.com och till Årets Nätbutik av Prisjakt. www.inet.se

Taggar: