Infant Bacterial Therapeutics AB utser ny Finansdirektör (CFO)

Report this content

Infant Bacterial Therapeutics AB (publ.) ("IBT") har nöjet att tillkännage utnämningen av Daniel Mackey som Finansdirektör (Chief Financial Officer) med tillträde i januari 2017. Daniel ersätter Michael Owens i denna roll. Michael Owens fortsätter som controller för företaget.

Daniel har 20 års erfarenhet av olika amerikanska och internationella ledande befattningar inom ekonomi och redovisning i Investors Bank & Trust Co, Nordea Investment Management AB och Nordea Bank AB. I sin roll som CFO kommer Daniel bland annat att ansvara för företagets kapital- och finansieringsstrategier, redovisning och investerarrelationer.

- Vi välkomnar Daniel till IBT. Vårt nuvarande fokus ligger på den pågående amerikanska kliniska prövningen i fas II. Nästa år kommer innebära nya stora utmaningar och vi är därför mycket glada över att ha Daniel ombord så att han kan bidra till utvecklingen av IBT, säger IBT:s VD Staffan Strömberg.

Mer information om vilka som jobbar på IBT finns på IBT:s hemsida http://ibtherapeutics.com/about-ibt/the-team/

Staffan Strömberg, VD, telefon: +46 8 410 145 55

Infant Bacterial Therapeutics AB

Bryggargatan 10

info@ibtherapeutics.com

Infant Bacterial Therapeutics AB (publ), (”IBT”), är ett läkemedelsbolag med säte i Stockholm som utvecklar läkemedel som ska möta behov hos för tidigt födda barn. IBT:s primära fokus är klinisk utveckling av IBP-9414, en läkemedelskandidat innehållande Lactobacillus reuteri, till förebyggande av nekrotiserande enterokolit (”NEC”), en dödlig sjukdom som kan drabba för tidigt födda barn. IBT är noterat på Nasdaq First North med Erik Penser Bankaktiebolag  som Certified adviser.

www.ibtherapeutics.com