Infinigate är Sophos MSP distributor of the year in Nordics & Baltics

Report this content

Säkerhetsföretaget Sophos delade ut utmärkelsen “Sophos MSP distributor of the year in Nordics & Baltics” till värdeadderande distributören Infinigate.

Priset annonserades under det nordiska partnereventet Sophos Experience i Stockholm och teamet hos Infinigate berömdes: Sophos ser Infinigate och det dedikerade teamet som bonuskollegor som hjälper till att uppdatera partnerledet och genomföra aktiviteter för att hjälpa återförsäljare växa sin affär kring Sophos. Bara på MSP-sidan har Infinigate växt med 22% jämfört med samma period förra året.

John Mitchell, Head of Channels EMEA North hos Sophos (tv i bild) delade ut utmärkelsen.

Där för att ta emot priset var Peter Strand, VD hos Infinigate (i mitten av bilden) och David Molin, Business development Manager hos Infinigate (th i bild).

Vi är mycket glada över utmärkelsen och satsar vidare för att fler återförsäljare skall upptäcka fördelarna med Sophos, i synnerhet med deras MSP-program som inte bara erbjuder en komplett säkerhetslösning samlad i en molnbaserad plattform, utan även ett väldigt bra administrationsverktyg: ett allt-i-ett-verktyg för att installera, managera lösningarna, licensiera och rapportera.”, säger David Molin

Infinigate Norge AS blev “Sophos distributor of the year in Nordics & Baltics”

Hos Infinigate är vi glada över utmärkelsen som är resultatet av ett nära och ihärdigt samarbete och goda relationer.

Peter Strand, VD, Infinigate Sverige
0708-65 10 38 el. peter.strand@infinigate.se

Anna Ohlström Ferm, Marknadschef, Infinigate Sverige
0708-65 10 23 el. anna@infinigate.s

Infinigate är distributör med fokus på IT-säkerhet. Med en portfölj av marknadsledande IT-säkerhetsleverantörer är Infinigates uppdrag är att hjälpa återförsäljare att utveckla sitt säkerhetserbjudande och nå ut med IT-säkerhetslösningar till företag och organisationer.

Infinigates kunskap och stöd uppskattas av partnerkanalen runt om i Europa. I synnerhet eftersom världen digitaliseras i allt snabbare takt och cyberkriminaliteten slår rekord efter rekord. Efter mottot ”making IT security everyone's business” arbetar numera över 1200 medarbetare i Infinigate-gruppen.

Infinigate finns i 30 länder och har kunder i över 50 länder. Huvudkontoret finns i Schweiz. Genom fokus, kunskap och service utöver det vanliga har Infinigate etablerat sig som ledande värdeadderande distributör för cybersäkerhet i Europa.