Link11 och Infinigate i samarbete kring molnbaserat cyberskydd

Report this content

Link11, ledande europeisk leverantör av cyberskydd offentliggör idag det nya samarbetet med IT-säkerhetsdistributören Infinigate Sverige AB.

Link11_logotype

Infinigate utökar sin portfölj med Link11s Cloud Security Platform som innehåller säkerhetslösningar för såväl IT-infrastruktur som webbplatser. Lösningarna är baserade på automatiserade dataanalyser och djupgående observationer av hybridmoln- och multimolnmiljöer. Automatisering, maskininlärning och AI används för att säkerställa snabbt och effektivt skydd.

”Cybersecurity är komplext och utvecklingen går väldigt fort. Hotbilderna förändras konstant”, säger Peter Strand, VD hos Infinigate Sverige AB. ”Med Link11 får vi en teknologi i yttersta framkant för att möta dessa utmaningar. Tjänsten är dessutom 100% automatiserad vilket möter upp kundernas krav på enkelhet och användarvänlighet. Med Link11 ser vi fram emot att, tillsammans med våra partners, göra Internet säkrare för alla”.

Den digitala, molnbaserade utvecklingen revolutionerar idag affärsvärlden och påverkar därför alla företag och myndigheter. Efterfrågan av nya produkter, tillverkningsprocesser och förbättrade möjligheter till nätverkande ökar i en takt som inte tidigare setts. Konkurrenstrycket och uppkomsten av nya globala marknader har samtidigt visat att digital tillgänglighet är avgörande. Därför utgör ökningen av antalet avancerade cyberattacker en enorm risk.

Faktum är att World Economic Forum har rankat cyberattacker mot infrastruktur som en av de tio största globala riskerna 2020. Främst på grund av att cyberbrottslingarna i allt högre utsträckning använder molnet för att utföra attacker.

”Det är vårt uppdrag är erbjuda rätt lösning och därmed bidra till att göra Internet säkrare”, säger Richard Kullenberg, Nordenchef hos Link11. ”Samarbetet med Infinigate som värdeadderande och kundfokuserad it-säkerhetsdistributör gör att vi tar ytterligare steg mot detta. Därför ser vi fram emot att stötta deras återförsäljare med vår expertis och tjänster inom Cyber Resilience”.

Link11:s Cloud Security Platform erbjuder omfattande och uthållig säkerhet mot allvarliga och snabbföränderliga hot. Link11 erbjuder lösningar för DDoS-skydd, webbapplikationsbrandväggar, botmitigering, API-skydd, säker DNS och säker CDN.

Varje kvartal publicerar Link11 DDoS*-rapporter, som beskriver trender för och utveckling av det europeiska DDoS-hotlandskapet.

*DDoS = Denial of Service, allmänt kallat överbelastningsattacker.

Richard Kullenberg, Nordenchef hos Link11
r.kullenberg@link11.com

Eller:

press@link11.com

Om Link11

Link11 är den ledande europeiska IT-säkerhetsleverantören inom området Cyber Resilience. Företagets globala säkerhetslösningar är, via sin Cloud Security Platform, helt automatiserad, reagerar i realtid och skyddar mot alla slags attacker, inklusive nya och okända mönster, på under tio sekunder. Enligt en enhällig analytikerkår (Gartner, Frost & Sullivan) erbjuder Link11 det snabbaste skyddet (TTM) på marknaden. För att säkerställa Cyber Resilience, skydd mot DDos-attacker för webb och infrastruktur, skydd mot botar, API-skydd, säker CDN, och Threat Intelligence Services, säkrar en holistisk och plattformsöverskridande motståndskraft i företagsnätverk och kritiska tillämpningar. Internationella kunder kan därför koncentrera sig på sin verksamhet och digitala tillväxt. Sedan företaget startade 2005 har Link11 mottagit många utmärkelser för sina innovativa lösningar.

Taggar:

Citat

Samarbetet med Infinigate som värdeadderande och kundfokuserad it-säkerhetsdistributör gör att vi tar ytterligare steg...
Richard Kullenberg, Link11