CateringListan rivstartar

Report this content

​CateringListan (www.cateringlistan.se) hjälper de som behöver inhandla catering. Kontaktuppgifter och en kort beskrivning på vilken typ av catering som efterfrågas fylls i och registreras på webbplatsen, samtidigt som en offertförfrågan skickas med e-post till matchande leverantörer av catering. Leverantörerna kan sedan kontakta de som lämnat förfrågan via CateringListans svarsfunktion eller via telefon.

Sedan lanseringen i April har CateringListan blivit populär bland både besökare och företag. Idag testar över 300 företag tjänsten. Antalet besökare på sajten växer varje vecka och nu besöker över 2000 per vecka sajten. Det resulterar i mellan 5 och 15 unika offertförfrågningar om dagen.

"Vi har som långsiktigt mål att leverera över 300 unika förfrågningar per vecka till våra kunder och att sajten besöks av över 10000 personer per vecka. Det kommer göra oss till den absolut största förmedlaren i Sverige av cateringrelaterade tjänster", säger henric Löfström, VD på Nordiska Listan AB.

Nordiska Listan AB är en av Sveriges största förmedlare av tjänster. Företaget grundades 2006 och 2007 lanserades FlyttListan (www.flyttlistan.se), MäklarListan (www.maklarlistan.se) och StödListan(www.stadlistan.se). Lite över två år senare lanserades Listan (listan.se). Varje dag förmedlar Nordiska Listan AB mellan 100 - 150 unika förfrågningar till våra partners.

Taggar: