Huge Fastigheter väljer Infometric som leverantör för energimätning

Infometric AB har fått förtroendet från Huge Fastigheter för leverans av elmätare och temperaturmätare till 2300 av deras lägenheter, leveranserna gäller till bostadsområden såsom Flemingsberg, Vårby och Visätra

I konkurrens med bl.a. EON, Metrima Energi och Kamstrup/Senea har Infometric återigen fått förtroendet att leverera sitt egenutvecklade energimätsystem Info-El. I avtalet ingår att leverera Infometrics system för kommunikation via det befintliga elnätet (PLC-C) gällande elmätning och M-busradio för temperaturmätning, möjlighet finns för framtida utbyggnad av varm och kallvatten mätning i Infometrics installerade system. Infometric kommer att leverera produkter för projektet under våren 2010, och färdigställande kommer att ske under 2010. - Infometric ser avtalet med Huge Fastigheter som en viktig del i positioneringen på den Svenska fastighetsmarknaden, säger Mikael Fridén, marknads/försäljningschef på Infometric AB.

Taggar: